Precizări privind atribuirea contractului pentru servicii de proiectare și execuție lucrări de eficientizare energetică conform proiectului „Îmbunătăţirea eficienţei energetice – Spital Orăşenesc Zimnicea”.
Pentru a contracara informațiile calomnioase apărute în spațiul virtual, respectiv pe rețelele de socializare, cu privire la atribuirea contractului pentru servicii de proiectare și execuție lucrări de eficientizare energetică conform proiectului „Îmbunătăţirea eficienţei energetice – Spital Orăşenesc Zimnicea”, cod SMIS 124517 cofinanțat prin POR 2014-2020, AXA PRIORITARĂ 3, dorim să informăm opinia publică cu privire la modalitatea de atribuire a acestuia.
Procedura de atribuire a fost procedură simplificată, derulată într-o singură etapă, integral prin mijloace electronice. Până la termenul – limită de depunere a ofertelor, în SICAP a fost depusă o singură ofertă a Ofertantului SC RENOV IMPEX SRL cu sediul în com. Ciuperceni Jud. Teleorman și subcontractanții:
– INSTAL SERVICE TECHNOLOGY SRL cu sediul în loc. Măgurele, Jud. Ilfov
– ROLUMIAL ELECTRIC EXPERTS SRL cu sediul în loc. Năvodari, Jud. Constanta
– JOHN SYSTEM SRL CIF cu sediul în loc. Sibiu, Jud. Sibiu
– ADURO IMPEX SRL cu sediul în mun. București, care are și calitate de terț
Terț susținător – R.C.M. COSTRUZIONI – Italia.
În urma verificării informațiilor din DUAE și din documentele ce îl însoțesc, comisia de evaluare a concluzionat că prin documentele depuse de ofertant nu sunt îndeplinite cerințele minime de calificare solicitate prin documentația de atribuire și în conformitate cu legislația în vigoare. Urmare a celor constatate, comisia de evaluare a introdus în SEAP rezultatul: -”respins pentru: SC RENOV IMPEX SRL. În conformitate cu prevederile art. 212 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 98/2016, cu modificările si completările ulterioare, autoritatea contractantă a decis anularea procedurii de atribuire, întrucât nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă.”
În urma comunicării cu privire la respingerea ofertei depuse și anularea procedurii de atribuire, transmisă către SC RENOV IMPEX SRL, această societate a contestat decizia comisiei de evaluare la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, prin contestația nr. 96/27.08.2020. În urma analizării speței, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a adoptat Decizia nr. 1730/C11/1838 din 23.09.2020 prin care a decis:
”Admite contestația formulate de RENOV IMPEX SRL, în contradictoriu cu U.A.T. ORAȘUL ZIMNICEA.
Anulează raportul procedurii de achiziție publică nr. 13980 din 25.08.2020 în partea dedicată evaluării ofertei depuse de RENOV IMPEX SRL vizând experiența similară, precum și în partea dedicată anulării procedurii de atribuire și adresa de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire nr. 13982/25.08.2020, ca act subsecvent al raportului procedurii.
Obligă autoritatea contractantă ca, în termen de 15 zile de la primirea deciziei Consiliului, să ducă la îndeplinire măsurile de remediere, și anume să continue procedura de atribuire și să reanalizeze îndeplinirea cerințelor de calificare de către ofertanta RENOV IMPEX SRL, cu respectarea dispozițiilor legale și a celor evocate în considerente.
Prezenta decizie este obligatorie pentru părțile cauzei”.
Ca urmare a acestei decizii, autoritatea contractantă a dus la îndeplinire măsurile de remediere și a continuat procedura de achiziție publică, la finalul căreia s-a încheiat cu SC RENOV IMPEX SRL, Contractul de proiectare și execuție lucrări nr. 20537/25.11.2020, iar prețul convenit pentru îndeplinirea contractului, plătibil contractantului de către Achizitor este de 10.758.284,54 lei, la care se adaugă T.V.A, acesta fiind unicul contract încheiat între U.A.T. ORAȘUL ZIMNICEA și SC RENOV IMPEX SRL.
Indiferent ce acțiuni sau activități a desfășurat Primăria orașului Zimnicea, au existat persoane care au criticat dur și de cele mai multe ori nefondat, atât oportunitatea activităților, cât și legalitatea lor, fără a avea bunăvoința să se informeze din surse autorizate.
Este foarte usor să denigrăm, să aruncăm în spațiul public informații false și acuzații, însă din păcate este atât de dificil să demontăm aceste afirmații false, chiar și cu argumente legale, concrete și explicite!
Era atât de simplu pentru persoanele ”bine – informate, corecte, care se doresc lideri de opinie ”să verifice în Fișa de date a procedurii condițiile de participare a ofertanților, care au fost:
– să nu se încadreze în motivele de excludere prevăzute în Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice
– să îndeplinească criteriile de selecție: CAPACITATEA DE A CORESPUNDE CERINȚELOR – Înscrierea în registrul comerțului, SITUAȚIA ECONOMICĂ ȘI FINANCIARĂ – nu a fost cerută cifra de afaceri și CAPACITATEA TEHNICĂ ȘI PROFESIONALĂ (care putea fi îndeplinită de ofertant sau de un terț susținător).
De asemenea, se poate verifica în SEAP, că a fost încheiat un singur contract în valoare de 10.758.284,54 lei, la care se adaugă T.V.A. Atât suma, cât si numărul contractelor au fost intenționat dublate în postările celor care doresc ”să informeze corect cetățenii”, însă nu au bunăvoința de a verifica veridicitatea informațiilor, singurul lor scop fiind denigrarea.
Tot în mod eronat sau cu bună știință s-a afirmat că printre cerințele din caietul de sarcini, ar fi fost și o cifră de afaceri de 8.000.000 lei și o vechime a “firmei participante de minim 5 ani”, ceea ce nu este adevărat.
Aceste cifre sunt extrase din documentație, dar nu așa cum sunt menționate, respectiv:
- 000.000 lei era valoarea a maxim 5 contracte similare executate în ultimii 5 ani, tocmai pentru a da posibilitatea multor firme să participe la procedură, deși putea fi acceptat și un singur contract executat în urmă cu 1-2 ani.
- ”5 ani vechime” este o sintagmă care a fost reinterpretată deoarece condiția era de executare a contractelor similare în ultimii 5 ani.
Aceste perioade sunt impuse prin lege pentru ca și operatorii economici mai mici să poată avea o experiență cumulată. Dacă s-ar fi impus o experiență acumulată în 1 – 2 ani (ceea ce contravine legii), atunci participau doar firmele mari și nu se mai respecta principiul “tratamentului egal”, impus prin lege.
Prin cerințele impuse în documentație, se oferea posibilitatea de participare atât firmelor cu vechime, cât și celor nou apărute pe piață, cu experiența proprie similară sau nu, iar aceste cerințe puteau fi îndeplinite de un singur ofertant, sau de acesta împreună cu subcontractanți și terți susținători sau de o asociere.
Pentru informații suplimentare cu privire la modalitatea de atribuire, desfășurarea procedurii de achiziție și alte amănunte relevante, vă rugăm să aveți răbdarea de a parcurge informarea noastră pe această speță, postată pe site-ul oficial www.orasulzimnicea.ro., meniul ”Știri”.
Comentarii despre acest post