Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că județul Teleorman, de mulți ani se situează la coada clasamentului, fie că vorbim aici de Evaluare Națională sau Bacalaureat.
Corectarea lucrărilor elevilor s-a făcut în alte județe din țară, pe sistemul clasic. Surprinzător a fost, însă, faptul că la ultima ședință a Colegiului Prefectural, Răzvan Vasile, inspectorul adjunct al IȘJ Teleorman a prezentat, pe lângă situația statistică a celor două examene, Evaluarea Națională și Bacalaureat, și rezultatele obținute de elevi după corectarea digitalizată, la sesiunea din august 2023 a examenului maturității. De doi ani, la nivel național a fost implementat un proiect pilot prin care lucrări din mai multe zone au fost scanate și încărcate într-o platformă, anonimizate integral, care au fost repartizate aleatoriu la profesori din toată țara, fără ca aceștia să știe nici măcar din ce județ provin.
”Ce este însă încurajator pentru noi și poate fi un prim semn că lucrurile se pot îndrepta, chiar dacă nu radical, reprezintă a doua sesiune de bacalaureat, sesiunea din august, unde se știe că se prezintă de obicei mai puțini absolvenți și cu o pregătire mai slabă. Vă informez că județul Teleorman a reușit un spectaculos salt de 34 de poziții, și după sesiunea august ne-am clasat pe locul al IV – lea la nivel național. De aceea spun că există speranța justificată ca în urma acestei evaluări standardizate, și anume un profesor din Cluj și unul din Constanța, fără să se cunoască, evaluează o lucrare scanată, pusă într-o platformă, fără să se știe că lucrarea vine din Teleorman, poate constitui acest lucru o bază de plecare pentru îmbunătățirea viitoarelor rezultate în urma examenelor naționale”, a declarat Răzvan Vasile.
Ministrul Educației, Ligia Deca a anunțat la începutul lunii iulie că simulările examenelor naționale, Evaluarea Națională la clasa a VIII-a și Bacalaureatul din anul școlar 2023-2024, vor fi următoarele sesiuni de corectare digitalizată.
”Ceea ce vom face, și am făcut la nivel de pilot și anul acesta, și anul trecut, este să digitalizăm Evaluarea. Ce înseamnă asta: că toți corectorii vor avea repartizate un număr de lucrări, pe care le văd direct pe calculator și completează pentru fiecare subiect baremul de notare, direct în platformă. Asta înseamnă că eliminăm erorile datorate copierii punctajelor în barem, eliminăm erorile datorate adunării fracțiunilor de punct la nota finală”, a declarat Ligia Deca într-o emisiune la TVR INFO.
Dacă ar fi să analizăm puțin rezultatele la cea de-a doua sesiune a Bacalaureatului, constatăm că există o evidentă urmă de subiectivism în rândul dascălilor care au corectat lucrările până acum. Pare că, încă ne luptăm cu sintagma că locuim într-un județ blamat, atât de politicieni, cât și de mulți dintre oamenii din această țară. Însă, când vine vorba de viitorul elevilor, subiectivismul sau orice altă formă de stigmatizare nu ar trebui să existe.
Comentarii despre acest post