Peste 300 de angajați ai centrelor din subordinea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Teleorman au primit, timp de trei ani, sume în plus la salariu.
Neregulile, lipsa totală de responsabilitate a oamenilor care lucrează la stat nu au cum să nu iasă la iveală, iar în ultimii ani, apar public situații din interiorul instituțiilor publice care sfidează penibilul, dar pe bani.
În atenția opiniei publice revine o altă situație ”de noaptea minții”, care se întâmplă în acest moment la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Teleorman. Angajații din centrele de ocrotire a copiilor și persoanelor cu handicap au încasat bani necuveniți, din sporuri, pentru că, funcționarii care calculează lefurile nu le-au actualizat cu legislația în vigoare. Cât timp a durat ”nebunia”? TREI ANI! În tot acest timp, nu s-a găsit nicio ”minte luminată” (în condițiile în care instituția are compartiment/serviciu de contabilitate și separat, juridic), care să semnaleze neregula. Astfel, oamenii au luat mai mulți bani, iar, acum, conducerea, din dispoziția căreia s-au și acordat acest drepturi bănești, vrea să recupereze diferențele de sume.
”Nu este vina noastră că ei nu-și fac treaba. Vor acum să ne oprească din salariu între 300 și 500 de lei, în fiecare lună. Păi, suntem la bancă aici, unde suntem? Ne fac rate? Printre noi, sunt colegi care au luat credite, în tot acest timp, pentru că le-a permis salariul stabilit de ei, oamenii ăștia ce fac? Noi deja discutăm să îi dăm în judecată, să dea înapoi banii, cei care au greșit”, ne-a declarat în exclusivitate un angajat, care se simte prejudiciat.
Directorul spune că legea le permite să recupereze banii
L-am contactat telefonic pe directorul instituției, Florinel Dragomirescu, care ne-a confirmat situația și ne-a spus că încă nu au stabilit debitul exact pe care îl au de recuperat, că acum se lucrează la asta.
”Nu știu, nu s-au informat vizavi de legislație, legislație care a fost reînnoită în fiecare an, spre sfârșitul anului a apărut o ordonanță prin care se plafonează sporurile. Nu au ținut cont de această plafonare și au acumulat sume primite necuvenit pentru că nu s-au raportat la decembrie 2018, cu privire la cuantum. Nu s-a respectat legea”, declară directorul.
Sumele primite de oameni diferă, pentru că sporurile sunt acordate diferit, de la 15% la 50%, urmând a fi recuperate, fie toți odată, de la cei care aleg să-i returneze, fie vor fi făcute angajamente de plată. Față de funcționarii care au greșit, deocamdată nu a fost luată nicio măsură, fiind la nivelul instituție într-o ”cercetare preliminară” pentru a se vedea ce s-a întâmplat. Cu alte cuvinte, cel mai probabil, cei care au greșit se vor alege, cel mult, cu o mustrare verbală, că așa se rezolvă lucrurile la noi.
”Nu știu ce informații aveți dumneavoastră”
Pe principiul: decât să greșești, mai bine nu spui nimic, directoarea economică, Daniela Florescu, în subordinea căreia se află serviciul contabilitate și cu acordul căreia s-a ”greșit” nu comentează.
”Eu nu știu ce informații aveți dumneavoastră, nu pot să vă declar nimic la acest moment. Solicitați un punct de vedere să vă răspundem”, acesta a fost răspunsul directoarei.
Pe lângă diferențele de bani de la angajați, mai trebuie recuperate alte sume de la bugetul de stat, plătite greșit (CAS, CASS, asigurări sociale, impozit pe venit etc.).
Chiar dacă Dana Florescu nu a vrut să comenteze pe subiect, directorul Dragomirescu a mai precizat că a informat Consiliul Județean, instituție în subordinea căreia se află, dar nu a sesizat Curtea de Conturi și nici nu știe dacă, în ultimii trei ani, instituția de control a verificat întocmirea statelor de plată cu salariile. Nu știm cum se va rezolva această situație, cert este că ”unii le fac și alții le trag”.
Poate Curtea de Conturi se sesizează și ne va da un răspuns oficial la toată această problemă. Vom urmări subiectul!
Comentarii despre acest post