Când vorbim de asistența medicală de urgență, nu există loc de interpretări sau negocieri, însă, în ultimii ani din cauza personalului medical nepregătit sau rău voitor, presa a scos la iveală situații greu de digerat pentru opinia publică.
Și astăzi nu o să vorbim despre comportamentul celor care sunt ”obligați” să acorde asistența medicală de urgență (deși, poate, cu sprijinul populației vom intra în posesia unor imagini audio-video și vom prezenta și comportamentul acestora), ci ne-a atras atenția un aspect organizatoric, dacă vreți, în ceea ce privește Camera de Primiri Urgențe a Spitalului Turnu Măgurele. După cum bine se poate observa și din imaginile alăturate, un pacient care ajunge la această unitate, trebuie să aștepte să fie ”poftit” înăuntru de personal, pentru a beneficia de asistență medicală. Și plus de asta, nu știm cine a scris afișul, dar exprimarea este una nefericită. Iar, dacă ai norocul să treacă cineva pe hol la scurt timp după ce ajungi la urgențe, poți fi invitat înăuntru, dacă nu, stai și aștepți, pentru că ușa lor este permanent închisă.
Explicația managerului spitalului este cel puțin hilară
La Camera de Primiri Urgențe a Spitalului Turnu Măgurele sunt mai multe anunțuri, dar nu vom comenta acum celelalte înscrisuri, cu toate că, pacienților li se aduce la cunoștință definiția urgenței, dar și o informare pentru aparținători, cum că le este interzis accesul. Pentru că deontologia profesională nu ne permite să furnizăm date despre un subiect fără a avea părerile tuturor persoanelor implicate în caz, am contactat managerul unității sanitare turnene pentru a ne comenta un afiș postat pe ușa Camerei de gardă.
”Înseamnă ce scrie, ca aparținătorii să nu intre, probabil … Da, pentru că avem patul la ușă și, câteodată, asistentele mai uită să tragă paravanul, facem EKG și pot fi femei dezbrăcate… Nu vorbim aici de urgențe, urgențele pot intra”, aceasta este explicația medicului Monica Cuclea, care este și directorul general al Spitalului Turnu.
Nu s-a înțeles foarte bine de ce a fost nevoie de această informare, pentru că pe ușă, repetăm, există un alt afiș prin care aparținătorilor li se interzice categoric să intre în cabinetul respectiv. Ba, mai mult, scopul pentru care un om ajunge la spital este tocmai acela că are nevoie urgentă de ajutor, nu să stea și să aștepte pe holuri până se ”găsește” din întâmplare cineva care să-l întrebe cu ce problemă a ajuns pe acolo. Dacă nu ar fi de râs, ar fi de plâns, pentru că de multe ori, în timp ce dincolo de uși, personalul medical acordă ajutor unei persoane, afară, pe hol, poate aștepta altcineva într-o situație mult mai delicată, de care depinde o viață. Dar, managerul Cuclea ne asigură nu au existat situații de urgențe care să aștepte. Și aici ar fi o explicație: nu au existat astfel de situații, dar se pot întâmpla în orice moment. Și ca să mergem mai departe cu explicațiile, nu au existat astfel de situații pentru că, marea majoritate a pacienților, adevăratele urgențe, care ajung la Camera de gardă sunt rapid transferate la Alexandria sau la un alt spital (și dacă ni se permite o recomandare, că nu ne permitem să dăm sfaturi – este valabil pentru întreg sistemul medical din Teleorman – nu mai gândiți afișe și informări pentru pacienți/aparținători, mai bine, ocupați-vă să asigurați actul medical de CALITATE).
Dar, chiar și în aceste condiții, personalul medical de la unitatea sanitară în cauză se asigură că ”nu este deranjat” pentru orice problemuță.
Comentarii despre acest post